ناهارخوران - رخ چشمه - پیرزن

به نام خدا

امروز جمعه 25 بهمن 98 بعد از بارش برف سنگین در ارتفاعات در طی روزهای اخیر و اعلام بارندگی از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد، به سمت ناهار خوران حرکت کردیم تا در مسیری کوتاه و در دسترس باشیم.

ابتدای مسیر را با دکتر و خانم مقصودلو شروع کردیم. در ادامه وقتی به ریگ چشمه و یا درست تر آن به استناد نقشه های منابع طبیعی رخ (rekh) چشمه رسیدیم. منظور از رخ ریشه های درختان انجیلی است که در سطح زمین نمان یان هستند و بر اساس موقعیت چشمه در این مکان به این اسم مردم محلی نامگذاری کرده بودند که به نظر منطقی است. خانم مقصودلو از ما جدا شد و برگشت و آقای سنچولی به اتفاق نوه اش به ما اضافه شد. تا پونه سرا حرکت کردیم که آقای رستمی از همکاران بازنشسته به اتفاق همراهش به ما اضافه شد و کمی بعد آقای سنچولی و نوه اش از ما جدا شد و برگشت. تا تنبلی همراه آقای رستمی ما را همراهی کرد و آقای رستمی هم تا کلبه سر راه یخ چشمه؛ من و دکتر پس از کمی توقف در کلبه  تا چشمه پیرزن رفتیم که حدود ساعت 12 بود.

سطح جنگل پوشیده از برف بود و عمق آن در ارتفاعات تا 30 سانت هم می رسید، هوا نسبتاً خوب بود و گروه های زیادی در طول مسیر بودند.

در مسیر برگشت هوا کم کم گرگ و میش می شد و وقتی به رخ چشمه رسیدیم نم نم باران شروع شد و در ادامه مسیر به شدت آن اضافه شد. در انتهای مسیر هم خانم پورزنجانی و یساقی ما را همراهی کردند.

روز خوبی بود، جای همه دوستان خالی

خوش و خرم باشید

talambar...
ما را در سایت talambar دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : barankoha بازدید : 240 تاريخ : سه شنبه 20 اسفند 1398 ساعت: 12:16