پهلوان قلعه - دوبرار - النگدره

بنام خدا

امروز جمعه روزی متفاوت برای من و دوستانم بود. مسیری را انتخاب کردیم که غالب ما قبلا نرفته بودیم. برای همین صبح زود فلکه کاخ جمع شدیم و به سمت روستای زیارت حرکت کردیم. مسیر حرکتمان به سمت سردانسر و سپس علی دیگا و گاندی سرا بود. در طول مسیر آقای احمدی و سایر همکاران را در سردانسر دیدیم. و همچنین تعدادی از دوستان هم بدلیل کاری که داشتند فقط تا سردانسر ما را همراهی کردند.

تا گاندی سرا را همه ما قبلا رفته بودیم ولی مسیر جدید را فقط آقای مهدی قهرمان رفته بود لذا با راهنمایی ایشان به حرکتمان ادامه دادیم حرکت در مسیر یال هر چند با شیب تند بود ولی مشکلی نبود. مشکل از آنجا شروع شد که در انتخاب مسیر دچار شک و تردید شدیم که در مسیرهای جنگلی امری طبیعی است . با توجه به تغییر دایم طبیعت و شباهت موجود این مسِِِئله همواره پیش می آید. بهر حال در مسیری با شیب تند که اصطاحاُ به آن یخ کش می گویند قرار گرفتیم. در سمت راستمان صخره های سر به فلک کشیده بود و سمت چپ مان هم در بخشی از مسیر همینگونه؛ مسیر مشخصی نبود و اگر هم بود با گیاهان و بوته پوشیده و ناپیدا بود. حرکتمان را ادامه دادیم تا به چشمه ایی رسیدیم و مابقی مسیر را در امتداد همین چشمه ادامه دادیم. بالای این چشمه که دارای صخره های مرتفع است به پهلوان قلعه معروف است. اولین بار آقای حزینی یکی از پاراگلایدر سوارهای استان هنگام پرواز عکس گرفته و از سمت بالا بشکل یک انسان ریش دار نمایان است معرفی کردند ولی برای ما این فرصت پیش نیامد که از نزدیک ببینیم. و به همین مناسبت نام این منطقه را پهلوان قلعه نامیده اند.حرکت در امتداد نهر هم سختی خودش را داشت گاهی از شاخه درختان و گاهی هم از ریشه و یا هر چیزی که در دسترس بود کمک می گرفتیم و به سمت پایین حرکت می کردیم . مسیر ما را به جاده دوبرار هدایت کرد. از اینجا به بعد توی خیابان حرکت کردیم . مسیری طولانی بود از ساعت شش و ربع که از زیارت حرکت مان را آغاز کردیم تا ساعت یک ربع به نه غروب طول کشید تا به النگدره رسیدیم. در مجموع کل استراحتمان بیش از یک ساعت نبود ولی مسیری زیبا و نسبتا بکری بود و برای من و دوستانم بیاد ماندنی ...

دوستان و همکاران بازنشسته ما در سردانسر

آلوچه های جنگلی که الان فصل رسیدن آن ها است در این فصل یکی از غذاهای خرسهای منطقه همین آلوچه ها است.

نمای از منطقه ترکت، جهان نما و درازنو به همراه دوستانم ایستاده از راست به چپ بترتیب آقای حاجیلری، قهرمان، نیک پیام، سنگدوینی و طاشی و نشسته از راست به چپ گلبینی و اسماعیلی

بازم همان نمای قبلی

منطقه گاندی سرا یکی از زیستگاه های مهم درختان سرخدار است و بنظرم تنومندترین درختان سرخدار در منطقه را دارد.

درخت تنومند افرا که قبل از چشمه است. نعمت صعب العبور بودن این منطقه عامل اصلی حفاظت از این درختان است.

چشمه گاندی سرا یکی از بهترین آبهای منطقه را دارد.

مسیر یخ کش که شیب تندی دارد.

بخشی از مسیر حرکت

در پایان جا دارد از همه دوستان همراهم بخصوص آقای مهدی قهرمان تشکر کنم.

بپایان آمد این دفتر اما حکایت همچنان باقیست.

به امید روزهای بهتر

شاد و پیروز باشید.

talambar...
ما را در سایت talambar دنبال می کنید

برچسب : قلعه پهلوان بادی تفت,قلعه پهلوان بادی,قلعه پهلوان جاجرم, نویسنده : barankoha بازدید : 206 تاريخ : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 22:18