توچال - شیرپلا - دربند - ولنجک

بنام پروردگار

بعد از مدت ها انتظار شرایط با کمک آقای اسماعیلی و خانم مقصودلو جهت صعود به یکی از قلل زیبای کشورمان فراهم شد. از گرگان با 4 نفر حرکتمان را ساعت 12 ظهر روز پنج شنبه با اتوبوس آغاز کردیم. شب را در مامورسرای وزارتخانه واقع در خیابان بزرگمهر کوچه رویا سپری کردیم.

صبح زود ساعت 4 با تاکسی متر به سمت دربند حرکت کردیم . در اینجا آقای فرخ نیا همکار وزارتخانه به ما ملحق شد و همچنین گروه آرتمیس

ساعت 5 صبح با 12 نفر حرکتمان از کنار مجسمه کوهنورد آغاز شد. حرکت در حاشیه رودخانه و سپس در دامنه کوه هر چند در تاریکی شب ولی زیبا بود.............

جمعیت زیادی در طول مسیر بودند. هوا صاف و نسبتا سرد بود برگهای رنگارگ درختان جلوه زیبای پاییزی را به رایگان در اختیارمان قرار داده بود. خوشا به سعادت همراهان .............

در طول مسیر حصارهای فلزی و طناب ها و در بعضی قسمت ها پل و پله های فلزی صعود را آسان و مطمین می کرد. بعد از حدود سه ساعت و نیم حرکت به پناهگاه شیرپلا رسیدیم. حدود یک ساعت توقف کردیم و سپس به حرکتمان ادامه دادیم.

بعد از حدود دو ساعت حرکت به جانپناه امیری رسیدیم روحش شاد.

بعد از جانپناه کم کم وارد منطقه برفی شدیم که همراه با بادهای تند و سرد بود. در طول مسیر هم دیدن قله دماوند از این زوایه و منظر بسیار زیبا بود.

ساعت سه به قله رسیدیم . کمی داخل جانپناه توقف کردیم و سپس به سمت تله کابین حرکتمان را ادامه دادیم و پس از رسیدن سوار کابین شدیم که پس از کلی راه و خستگی برایمان بسیار لازم و جذاب بود. در ایستگاه بعدی حدود یک ساعت توی صف منتظر ماندیم تا نوبتمان شد و نهایتا در ایستگاه ولنجک پیاده شدیم.

تله کابین در روزهای عادی تا ساعت سه بعد از فعال است ولی روزهای جمعه تا 5 کار می کند هزینه تله کابین از ابتدا تا انتهای مسیر 230000 ریال است.

پس از خدا حافظی با آقای فرخ نیا به سمت راه آهن حرکتمان آغاز شد و خانم مقصولو در چهار راه ولیعصر پیاده شد و  تصمیم گرفت با اتوبوس برگردد ولی ما با قطار ..............

سفرمان بسیار عالی برگزار شد و جا دارد از تک تک دوستان و همراهان تشکر ویژه نمایم. بخصوص آقای مقدسی که از راهنمایی های ایشان استفاده کردیم و آقای حسین فرخ نیا که در طول برنامه ما را همراهی نمودند. همچنین آقا و خانم ماهرویان که به انتظار ما ماندن ولی سعات دیدارشان را نداشتیم و در آخر هم از آقای اکبری نیا که زحمت هماهنگ کردن مامورسرا را برایمان کشیدند و بالاخره تمام دوستان که با پیام های شان در فضای مجازی ما را در طول سفر همراهی کردند.

همراهان:

حسین فرخ نیا (همکار وزارتخانه) ، اختر مقصودلو ، حسن سنگدوینی ، اسداله اسماعیلی و حبیب اله طاشی

عکس ها:

بدرود

talambar...
ما را در سایت talambar دنبال می کنید

برچسب : شیرپلا توچال, نویسنده : barankoha بازدید : 104 تاريخ : سه شنبه 18 آبان 1395 ساعت: 15:07